GUSA

GUSA er et samtaleværktøj, der giver forældre mulighed for at være i dialog med relevante professionelle fagpersoner og deres netværk. GUSA sætter rammerne for en kvalificeret indsats for børn og unge, så vi sikrer en tidlig opsporing og forebyggelse.

Ved hjælp af GUSA-dialog bliver samarbejdet mere overskueligt. Ud fra jeres barn og jeres families behov, tilrettelægger og aftaler I sammen med dagplejepædagog og andre fagpersoner tydelige mål og finder konkrete løsninger.

Målet med en GUSA-dialog er, at have fokus på de løsninger og handlinger, der skaber trivsel for jeres barn. Dagplejepædagogen og dagplejer, der har kendskab til jeres barn og familie, kan sammen med jer oprette en GUSA-dialog. Som forældre, kan I også selv bede personalet om at få oprettet en GUSA-dialog.

En GUSA oprettes fx når

• barnet i kortere eller længere perioder er særligt sårbar
    • barnet har sproglige udfordringer
    • barnet er født for tidligt