Anita Steffensen

ADRESSE: Ahornvænget 9, Sdr. Vedby, 4800 Nykøbing F

PT. ER ANITA PÅ UDDANELSE OG FORVENTES TILBAGE D. 22. SEPTEMBER 2024Anita Steffesen

Mandag:  6.30-16.15
Torsdag:6.30-16.15
Fredag:6.30-15.30/15.15

JEG HAR FØLGENDE HUSDYR: Jeg har hund og kat

Jeg har fokus på at skabe et miljø hvor børnene føler sig trygge og godt tilpas, så de tør at afprøve og flytte egne grænser i forskellige situationer. Jeg støtter børnene i at kunne spise og drikke selv samt kunne tage tøj & sko af og på.

Jeg anerkender det enkelte barn i dets måde at være på, ved at være lyttende, ser hvad barnet giver udtryk for med ord eller ved brug af kropssprog. Jeg sætter ord på følelser og handlinger i vores samspil med hinanden og øver opmærksomhed i kortere tid af gangen.

Det er vigtigt, at børnene øver sig i at tage hensyn til hinanden, være gode kammerater, give krammere og vente på tur. Jeg sætter ord på børnenes følelser (ked af det, sur, glad, genert, forskrækket) Jeg opmuntrer børnene, når de gør noget godt og hjælper med at løse konflikter.  Børnene får mulighed for at øve sig i, at modtage fælles beskeder f.eks. -nu går vi ud at vaske hænder inden vi skal spise.

Jeg sætter ord på alt jeg gør i min hverdag, så børnene ved hvad der skal ske. Vi læser og kigger i bøger. Vi synger. Vi snakker om hvad vi ser, når vi er på tur f.eks. traktorer, bladene falder af træerne, dyr osv.) Vi bruger dagligdagsbegreber for genstande og nære relationer (mormor, morfar m.fl.)

Vi leger med mængder og tal i vores hverdag. Dækker bord og tæller tallerkener til måltiderne.  Vi har meget ude leg f.eks. 1,2,3 løb eller hop ude i haven. I skoven samler vi store og små grene. I sandkassen mærker vi om sandet er våd eller tørt.  Vi ser når træerne svajer i vinden, og mærker når det blæser meget. Ved måltiderne taler vi om at maden kan være kold eller varm.

se hvor Anita bor på et kort