Conny Ebsen

Torsdag: 6.30-16.15
Fredag: 6.30-15.30/15.00

FØDT I: 1965

JEG BOR SAMMEN MED: min søn Anton, født i 2001.

JEG HAR FØLGENDE HUSDYR: kat

Jeg giver børnene små opgaver, som svarer til deres alder, det kan bl.a. være, at hjælpe med til at dække bord, selv pille ægget eller tage skralden af bananen. Børnene er altid med til at bage boller og er også med til, når vi sylter rødbeder, hvor de så selv skærer rødbederne og lægger i glas, som de får med hjem. Typisk kommer de store børn med det tomme glas, og vil gerne have vi skal lave det igen. Det er en øvelse som er rigtig god til at understøtte finmotorikken og styrke barnets selvværd.

Jeg lægger stor vægt på, at vi er søde ved hinanden, og er gode til at vente på tur i fælles aktiviteter. Jeg lærer det enkelte barn at kende sine egne følelser og grænser og samtidig forstå de andre børns følelser og grænser. Jeg prøver, så vidt muligt, at gøre dagen genkendelig og tryg, og hvor der er plads til fordybelse i de samme små rutiner.

Jeg sætter ord på alt hvad vi laver, og hjælper dermed også barnet med at få flere ord på. Jeg forklarer barnet ord, som barnet ikke kender i forvejen. Jeg retter ikke barnet i fejl, men gentager den rigtige sætning, og er god til at vente på barnets svar. Vi læser og synger meget, hvor vi så derefter taler om hvad vi ser i bogen. Når vi synger har vi sangkuffert, som børnene selv er med til at vælge.

Vi bruger meget haven og skoven i vores hverdag, hvor vi finder snegle og insekter, og hvor vi kigger på dem med vores lup. Hvert forår sætter vi kartofler til spirring i spande, hvor vi sammen vander kartoflerne hen over sommeren. Vi tager kartoflerne op og har derefter en dag hvor vi, i fællesskab, laver kartoffelpizza.  Vi tager også tit bøger med ud på et tæppe på græsset, hvor vi sidder og læser og hygger. Vi taler meget om hvordan vejret er og hvad årstid det er. Indenfor hænger vores vejr hund på væggen, hvor den er ude i alt slags vejr. Så har børnene selv en fornemmelser over vejret.

Se hvor Conny Ebsen bor på et kort_0.pdf