Karin Romer

Torsdag: 6.30-16.15
Fredag: 6.30 -15.30/15.15

JEG HAR FØLGENDE HUSDYR: 1 kat

Vi tager dagen i et stille og roligt tempo.  Jeg giver børnene trygge rammer, så dit barn får den bedste dag hos mig. Det er vigtigt for mig, at have et godt samarbejde med jer forældre.

Jeg hjælper børnene med at blive selvhjulpne, så de får lov til at øve sig i fx tage tøj af og på, rydde op efter leg, hælde vand/mælk op fra en lille kande.  Jeg hjælper børnene med at sætte ord på deres behov og følelser.

Jeg støtter dit barn i, at få og indgå i venskaber samt hjælpe hinanden. Børnene øver sig i, at tage hensyn til hinanden, vente på tur, rose og trøste hinanden og siger goddag og farvel til hinanden hver dag. Vi taler om følelser f.eks. når en bliver ked af det eller er glad.

Jeg lægger vægt på den sproglige udvikling. Dette gør jeg ved, at jeg snakker med børnene om alt hvad vi foretager os igennem hele dagen.  Jeg hjælper børnene med at sætte ord på ting og følelser. Jeg gentager ordene når vi leger og i fortælling. Jeg taler langsomt og tydeligt. Vi læser og kigger i bøger hver dag og snakker om hvad der er på billederne. Bøgerne står i børnehøjde. Vi synger og hver dag med og uden fagter. Vi bruger sangkuffert og lytter til børnemusik.

Vi tæller og snakker meget om tal, farver og former fx når vi dækker bord tæller vi hvor mange børn vi er, vi tæller de tallerkener og krus vi skal bruge. Når vi spiser, snakker vi, hvilke farve vores tallerkener og krus er.

Ved motorik tæller vi 1-2-3 når vi hopper ned fra krokodillen (bobles) når vi løber eller køre om kap. Vi bruger almindelige spillekort, hvor vi kan se tallene og øver os at finde 1-2-3.  Vi har magnet bogstaver hvor vi øver os fx S ligner en slange.  Vi bruger også puttekasse med forskellige former, som vi snakker om og hvilken farver de er.

Når vi er ude i naturen snakker vi om farver og former på fx blomster, græs osv.

Vi snakker også om de lyde vi han høre men ikke se, det kan være en hund som gør hos naboen, en der slår græs, udrykningskøretøj osv.

Se hvor Karin Romer bor på et kort.pdf