Mie Kræsing

Torsdag:6.30-16.00
Fredag:6.30-16.00

JEG HAR FØLGENDE HUSDYR: Hund af arten: Samouedespids

Jeg lægger vægt på at dit barn bliver selvhjulpen. Sammen med dit barn øver vi os i selv at tage tøj og sko af og på samt vaske hænder. Jeg støtter dit barn i selv at kunne mestre, at drikke af krus. Jeg støtter dit barn i at udvise interesse og glæde ved samspillet med de øvrige børn. Vi øver at fastholde opmærksomheden og være nysgerrig på omgivelserne.

Legetøjet står i børnehøjde, så dit barn selv kan vælge. Jeg opmuntrer dit barn til at være aktivt med, når der skal ryddes op. Jeg opmuntrer dit barn til at indgå i sociale relationer og deltager selv i legene. Jeg skaber rammer, hvor dit barn føler sig tryg og har mod til at afprøve sig selv i forskellige situationer.

Jeg vægter at læse og kigge i billedbøger sammen med dit barn. Vi snakker om hvad der står i bogen. Sammen med dit barn synger jeg og leger med rim remser. Vi bruger meget sangkuffert. Vi laver puslespil og billedlotteri hvor vi snakker om billederne. Vi holder øjenkontakt og øver opmærksomheden.  Vi taler om farver former og tal f.eks. under måltidet.

Vi arbejder med billeder af de forskellige årstider, farver og tal samt bruger Kompas. Vi har gentagelser, så børnene bedre forstår det. Jeg bruger min have samt lokal område f.eks. tur i skoven hvor børnene har mulighed for at udforske naturen.

Vi finder snegle og røre ved dem samt undersøger hvad der er i huset. Vi finder mariehøns snakker om deres farve og prikker. Vi finder edderkopper og tager dem op og snakker farver og edderkoppespind. I skoven udvikler vi vores motorik ved at hoppe i vandpytter/sne, gå på træstubbe og på en sommerdag mærke det grønne græs med de bare fødder.

Se hvor Mie Kræsing bor på et kort.pdf