Jytte Olsen

Torsdag:6.30-16.15
Fredag:6.30-15.30/15.15

JEG HAR INGEN HUSDYR.

Jeg støtter barnet i at vise glæde, turde prøve nye ting, have lyst til at undersøge og gå på opdagelse.

Jeg vægter, at det enkelte barn bliver selvhjulpen. Alt efter alderen på det enkelte barn hjælper de med at dække bord, oprydning efter leg, selv tage tøj af og på, spise og drikke selv.

Jeg opmuntrer dit barn til at indgå i venskaber, blive opmærksom på hinanden i gruppen, løse konflikter og vente på det bliver deres tur. Jeg sætter ord på børnenes følelser f.eks. sur, glad, ked ad det eller bange.

Jeg understøtter børnenes samspil ved at være med i legene samt få alle med. Jeg er nærværende, lyttende og anerkendende.

Jeg er opmærksom på det enkelte barn og reagerer på dets tegn, lyde og ord.  Der læses højt for dem, synges samt leges med rim og remser.  Vi sætter ord på de ting vi ser og det barnet ikke selv kan sige endnu. Jeg arbejder med genkendelighed, så barnet bliver tryg og derved har overskud til at øve sig på sproget.

Science:

Jeg støtter barnet i at barnet at udforske og lege med mængder og brugen af tal. Når vi bygger tårne med duplo tæller vi hvor mange, vi sætter på.

Barnet har begyndende opmærksomhed på at udforske sine omgivelser. Vi leger her sammen f.eks. med naturfænomener, hvor vi undersøger sand og vand eller skoven i lokalområdet.

Se hvor Jytte Olsen bor på et kort.pdf