Heidi Liisborg

Torsdag: 7.00-16.15/16.30
Fredag: 7.00-15.00

JEG HAR INGEN HUSDYR.

Jeg vægter højt, at jeg som den voksne anderkender det enkelt barn, guider barnet i sin personlige udvikling ved at skabe tryghed, sikkerhed, være omsorgsfuld og understøtte selvværd.

Jeg lægger vægt på, at dit barn føler sig tryg og glad og får masser af selvværd. Vi øver os i, at blive selvhjulpne ved at tage tøj og sko af og på, vaske hænder, spise og drikke selv.

Jeg skaber rammer, hvor dit barn føler sig tryg og har mod til at afprøve sig selv i forskellige situationer.

Vi leger lege, hvor børnene bliver opmærksomme på hinanden. Vi snakker om, hvordan vi ser ud, når vi er sure, kede af det, glade eller forskrækket. Jeg lærer børnene, at man gerne må sige fra “med et stop eller et nej”, med ord og/eller kropsprog. Jeg støtter børnene i at løse konflikter og indgå venskaber.

Jeg giver dit barn positive erfaringer med trygge og tillidsfulde relationer og fællesskaber. At kunne indgå aktivt i et fællesskab og danne venskaber, ser jeg som en vigtig læring.

Vi læser bøger, går på biblioteket, snakker om det vi ser i bogen, vi synger meget og gerne med fagter på. Vi snakker om den mad vi spiser, former, farver og smag.

Når vi leger, bruger jeg ord som: over, under, bagved, foran og ved siden af. Jeg bruger også lidt tegn til tale og kropssprog. Jeg sætter ord på alt, det vi gør.

Jeg tager hensyn til barnets aldre og giver dit barn mulighed for at eksperimentere og lære forskellige materialer at kende. Jeg bruger også begreber som “stor-lille”, “let-tung” Kigger på tal, bogstaver, billeder og øver og leger med mængder af det vi ser.

Vi udforsker naturen, da vi stort set er ude hver dag. Hvis det er dårligt vejr, tager vi tøj på dertil.

Vi undersøger og finder snegle, mariehøns, edderkopper og regnorme, tæller prikker på mariehøns og ben på edderkoppen. Vi hopper i vandpytter, går tur i skoven, rører ved jord, sand, sten, mudder og græs.

Se hvor Heidi Liisborg bor på et kort.pdf