Anita Rytter

Onsdag: 6.30-16.00
Torsdag:6.30-16.00
Fredag: 6.30-16.00/15.30

JEG HAR FØLGENDE HUSDYR: Hund (Cavilie King Charles spaniel)

Jeg ser det enkelte barn og tager udgangspunkt i det udviklingstrin det enkelte barn er på. Jeg skaber tryghed, for når man er tryg er man klar til at udvikle sig. Jeg stiller alderssvarende små opgaver, så børnene får en succesoplevelse og derigennem mere selvværd. Vi øver os også i at overskride små grænser, som er med til at styrke os.

Jeg anerkender deres forskellige personligheder og udvikler små robuste og selvhjulpne mennesker, som er klar til livet❤️

Vi øver os i at være gode kammerater. Vi leger med hinanden og 1 gang om ugen er vi i legestue, hvor vi er sammen med jævnaldrende børn og derigennem udvikler vores sociale kompetencer.

Vi danser og synger hver dag. Vi spiller på instrumenter (rasle æg, trommer og klapper) og lytter til musik.

Vi øver os i at vente på tur og hygger os sammen over måltidet.

Vi lærer at se, hvordan vi har det, og sætter ord på vores følelser.

Vi sætter ord på verden, det vi ser og oplever. Vi læser i bøger hver dag, og snakker sammen om det vi ser i bogen.  Vi synger også hver dag og vi danser og øver rim og remser. Vi fjoller med sproget, siger sjove lyde og laver forskellige ansigtsudtryk (glad, sur, ked, sjove osv).

Når børnene leger, understøtter jeg deres sprog, ved at sætte ord på det de laver.

Vi hører forskellige lyde, derefter for at genkende dem. Ex tog. “Hvad var det”, Hund der gør osv.

Jeg har tal og bogstaver dekoreret på værelset, samt hvert barn har deres eget navn på deres ble kasse og derigennem bliver de bekendt med skriftsproget.

Science:

I vores hverdag tæller vi meget. Vi tæller hinanden, vi tæller dukkerne, legoklodserne, maderne på tallerkenen osv. Samtidig har vi også tal og bogstaver på værelset på en sjov og kreativ måde.

Vi snakker om vejret, og hvilket tøj der passer til årstiden, og vi er ude at mærke vejret; solen der varmer, regnen på kinderne, og vi hopper i vandpytterne eller laver ”kager” af det våde sand i sandkassen. Eller går over på boldbanen og spiller bold.

Vi øver også farver og kigger på forskellige former og snakker om dem (cirkler, firkanter, stjerner, striber, prikker osv.)

Vi har også fokus på årstiderne, hvad sker der i naturen om vinteren, sommeren, foråret samt efteråret.

Se hvor Anita Rytter bor, på et kort.pdf