Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Dagplejens logo
Mobil menu

Conni Christensen

ADRESSE: Østervang 5, 4850 Stubbekøbing
Conni Christensen

MIN ÅBNINGSTID ER:
Mandag: 6.45-16.30
Tirsdag: 6.45-16.30
Onsdag: 6.45-16.30
Torsdag: 6.45-16.30
Fredag: 6.45-15.30/15.45

JEG HAR INGEN HUSDYR

 

Min hverdag med børnene

Alsidig personlig udvikling:

Alle børn er noget ganske særligt, og det anerkender jeg dem for, ved deres små indsats/ deltagelse, gennem dagens aktiviteter/ gøremål. De deltager i borddækning, prøver selv at klæde på/af, deltager i sanglege, hjælper og ser hinanden. Vægter højt, at alle er trygge, da det er en forudsætning for at ‘turde’ være med. Lære at sige til/ fra, og vise følelser er helt okay. Alle har brug for små succeser hver dag.

 

Social udvikling:

Jeg motiverer børnene til at indgå i fællesskabet med de andre børn, opfordrer dem til at ‘invitere’ andre med i deres leg. Oftest er det parallel lege, men vi kan sagtens være flere i ‘køkkenet’ og lave mad til dukkerne. Vi kan også køre efter hinanden på de små scootere i haven, li’ som vi kan hjælpes ad med at dække bord til frokosten. Jeg guider børnene i at lave små ‘arbejdsfordelinger’:. ‘En tager krus, en anden kan så tage tallerkener`. Vi øver i at ‘se hinanden’, èn blir’ ked/ en anden jubler højlydt. Taler følelser, og turde vise følelser. Det er vigtigt for os alle, at vi føler vi hører til, er med i fællesskabet.

 

Kommunikation og sprog:

Vi taler meget, sætter ord på alle dagligdags handlinger. Taler tydeligt og langsomt, og gentager gerne. Vi læser bøger, gerne med små konkreter som gør fortællingen spændende for alle. Vi har skriftsprog synligt: navneskilte, plakater med tal, samt dyre plakat med dyrenes navne. I vinter halvåret er vi ofte på biblioteket, hvor vi sammen finder bøger.  Når vi går tur, taler vi om hvad vi ser og børnene udfordres på det niveau de er. En et årig ser en blomst, mens en på to år ser en vintergæk. En ‘ko’ er en ko, og for de mindste ‘muuh*. Jeg følger dem hvor de er, og hjælper dem med at sætte ord på. Anerkender og opfordrer dem til at prøve at sætte ord på.

 

Science

Vi udforsker forskellige materialer, både ude og inde. Når vi bager føler vi på dejen, når vi er kreative maler vi, og ude leger vi med sand, tilsætter måske vand, mærker og føler på det. Opfordrer børnene til at røre. Vi leger med Lego, snakker farver, prøver at sortere i farver og tæller. Frokosten kan også en dag være trekanter, med runde agurker.... så får vi lige en lille snak om det. Vi fylder spande med sand, snakker tungt/let-  stort/ småt - meget/ lidt - højt/ lavt.

 

Dokumenter