Rikke Anine Johansen

Torsdag: 06.15 - 16.00

Fredag: 06.15 - 15.00

JEG HAR FØLGENDE HUSDYR: Kat

Jeg møder børnene i børnehøjde, støtter dem i at finde ro og tryghed i deres hverdag. Jeg har nærværet i fokus og vægter højt, at der er plads til alle.

Jeg vil hjælpe dit barn til at finde sin egen fantasi, så det kan bruge det i leg og udvikling.

Vi øver os i at spise og drikke selv. Børnene kan selv vælge mad fra fad, som er forskelligt pålæg og grønt. Ved måltiderne spiser jeg sammen med jeres barn.

Legestøjet står i børnehøjde, så dit barn selv kan nå det. Jeg er meget kreativ med dit barn f.eks. tegne, klippe klistre osv. Vi udforsker forskellige materialer. F.eks. maler vi med vandfarver/farveblyanter på papir, sten, fjer, balde og grene.

Jeg vægter højt at jeres barn bliver en god kammerat. Det gør jeg ved, at jeg guider og motiverer børnene til at deltage i fælles leg og vi øver at vente på tur, hvis man ønsker at lege med det legetøj, en anden har. Jeg hjælper jeres barn med at sætte ord på dets følelser og vi snakker om det at vente. Vi hjælper hinanden med at finde nyt legetøj, så vi alle får en god leg.

Sammen med dit barn bruger jeg mimik og kropssprog. Vi snakker om det vi oplever i dagligdagen og ser når vi er ude på tur sammen. Vi læser/kigger pegebøger. Vi danser og synger, når vi sætter musikken på og bruger vores kroppe. Vi snakker om maden vi spiser, om det er sødt eller surt osv.

Jeg bruger naturen i mit nærområde, som børnene får mulighed for at udforske. Vi er ude i al slags vejr. Vi mærker at regnen plasker i vandpytterne. Om vinteren når det sner laver vi snemænd og mærker det prikker på vores kinder. Om sommeren går vi med bare fødder og kan mærke græsset mellem tæerne.

Jeg har en talorm, der hjælper os med at tælle til ti.

Jeg har stor fokus på at lave gode børnemiljøer både ude og inde. Der skal være tid til leg og fordybelse.

Se hvor på kortet Rikke Johansen bor