Helle Jensen

Torsdag: 6.30-16.30
Fredag: 6.30-14.30/14.15

JEG HAR FØLGENDE HUSDYR: En lille hund, der ikke fælder og er allergivenlig

Jeg vægter at møde og at se barnet, som den person det er.

Jeg vægter omsorg højt, da det giver barnet tryghed og tilknytning til mig, som den omsorgsgivende person jeg er for barnet.

Jeg understøtter barnet ved at følge dets interesser og se og anerkende barnets nysgerrighed alene eller sammen med de andre børn. Dette kunne fx være, når de studerer ting i naturen.

Jeg inddrager børnene i hverdags sammenhænge som fx borddækning ved frokosten, hvor de henter kopper og tallerkner. Jeg understøtter igennem dagen barnet i at være en del af det sociale fællesskab med de andre børn.

Jeg understøtter barnet i at knytte og danne venskaber i børnegruppen. Jeg støtter barnet i egne følelser, hvilket også hjælper barnet til at få en begyndende forståelse for og indlevelse i, at andre børn også indeholder de samme følelser og behov.

Ved at jeg er aktiv indlevende og nysgerrig samt italesætter vores hverdag, støtter og opmuntrer jeg barnet til selv at fortælle og til at være med til at skabe en fortælling om sig selv.

Jeg sørger for, at barnet er medbestemmende i dets hverdag, og via dialog om hvad vi skal lave, øver sit medansvar i fællesskabet.

Barnets sprog understøttes ved at læse bøger/ dialogisk læsning, synge og rim og remser. Når vi læser, snakker vi også om bogstaverne og om hvad vi ser på bogens sider. Jeg har også bogstaver og tal synligt hængende på væggene.

I vores hverdag vægter jeg, at barnet får synligt kendskab til tal og mængder ved at se på tal og øve i at tælle og bruge tal/mængder naturligt i hverdagssammenhænge.

Vi har puslespil med former og farver, som vi leger og øver os med.

Om sommeren fanger vi insekter, som vi studerer og fordyber os i. Vi snakker om former, farver, lyde og hvad vi eller bliver optaget af ude i naturen.

Vi snakker også om vejret. Hvordan er det i dag? – skinner solen eller er der skyer på himlen. Skal vi have meget eller lidt tøj på osv.

Se hvor Helle Jensen bor på et kort.pdf