Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Kirsten Andersen

ADRESSE: Lærkevej 8Billede af Kirsten

MIN ÅBNINGSTID ER:
Mandag: 6.45-16.45 
Tirsdag: 6.45-16.45
Onsdag: 6.45-16.30
Torsdag: 6.45-16.30/16.45
Fredag: 6.45-15.00

JEG HAR FØLGENDE HUSDYR: 1 hund

 

Min hverdag med børnene

Alsidig personlig udvikling:

Jeg synes, det er vigtig at prøve at få alle børn med i leg og aktiviteter, derfor er jeg ofte med i børnenes lege. Legene kan være startet af børnene selv eller af mig, men uanset så elsker børnene, når jeg er med. Når jeg deltager i legene, synes jeg, at børnene er bedre til at lege længe, og jeg er på den måde også tæt på, så jeg kan guide undervejs.

 

Social udvikling:

Jeg vægter at lære børnene at tage hensyn til hinanden og vente på tur, dette gør jeg blandt andet gennem aktiviteter som motorikbane, forskellige lege og spil.

Jeg lægger vægt på faste rutiner for børnene, da det er med til at skabe tryghed. Børnene kender dagens gang, fx når jeg begynder at smøre mad, så begynder børnene at rydde op. De er herefter med til at dække bord, og vælger selv, hvor de vil sidde.

Jeg øver børnene i at blive selvhjulpne, så vi bruger en del tid på at tage tøj og sko af og på, både når vi ud og lege, og når børnene skal sove.

 

Kommunikation og sprog:

I mit hyggehjørne sidder jeg sammen med børnene for at kigge bøger og snakke om, det vi ser i bogen. Vi synger, leger og vi spiller billedlotteri, snakker om farver og lytter til hinanden. Gennem hele dagen bruger jeg mimik og kropssprog til at understøtte mine ord.

Mit legeværelse er delt op i forskellige legemiljøer, man kan komme til frisør eller på restaurant, og her lærer børnene forskellige vendinger, som: ”Jeg vil gerne klippes” eller ”jeg vil gerne have redt mit hår”. Jeg sætter ord på alt hvad vi gør hele dagen, for at give børnene bedre sprogforståelse.

 

Science

Jeg synes det er alletiders at være ude med børnene, her leger vi gemmeleg, fangeleg og vi leger i min hule. Jeg har et legehus og et stort ude køkken, hvor børnene leger madlege, vi læser bøger, laver puslespil og hvad vi ellers kan finde på af aktiviteter.

Jeg bor tæt på skoven, som vi besøger tit. Turen i skoven bruges ofte til at snakke om vind og vejr og små dyr. Vi finder pinde, som børnene leger med og blade som vi tørrer og klistrer på karton. 

I skoven har vi en hemmelig hule, som børnene elsker. Børnene styrket deres motorik og de får mange forskellige sanseindtryk, når de løber rundt.  

 

Dokumenter