Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Dagplejens logo
Mobil menu

Jette Tewes

ADRESSE: Linde Alle 16, 4800 Nykøbing FJette Tewes

MIN ÅBNINGSTID ER:
Mandag: 6.45-16.30
Tirsdag: 6.45-16.30
Onsdag: 6.45-16.45
Torsdag: 6.45-16.30

Fredag: 6.45-15.15/15.30

JEG HAR INGEN HUSDYR.

 

Min hverdag med børnene

Alsidig personlig udvikling:

Jeg støtter børnene i, at gøre opmærksom på deres egne behov at de små kan vise, hvad de vil og de større børn fortælle det med ord. Jeg lægger vægt på, at børnene bliver selvhjulpen, så vi øver at gøre ting selv f.eks. at tøj af/på, vaske hænder, hjælpe med borddækning, selv kravle op på triptrap stolen, spise/drikke selv. Jeg anerkender dem for det de kan samt de følelser de viser, om de er glade, vrede, ked af det osv., så de for mod på at prøve nye ting.

 

Social udvikling:

Jeg lægger vægt på de lære at respektere hinanden, for den de er. De skal følge sig, som en del af gruppen og fællesskabet, hvor de leger sammen og hjælper hinanden. De øver sig i, at dele legetøjet og vente på tur. F.eks. når vi laver en motorikbane, kaster/sparker til bold, cykler, hopper osv. I fællesskab bygger vi lege op f.eks. leger sammen med duplo, bondegårdsdyrene eller laver mad ved legekøkkenet og dækker det lille bord.

 

Kommunikation og sprog:

Vi taler om, alt det vi laver i dagligdagen og ser billeder jeg tager gennem dagen. Vi snakker, om det til frokost og eftermiddagsfrugten. Vi snakker også om, hvad vi hedder, hvor vi bor, hvem vi bor sammen med. Vi læser og kikker i bøger hverdag samt synger, laver rim og remset. På legeværelset hænger bogstaver, vi snakker om f.eks. hvilket bogstav vores navn begynder med osv.

 

Science

Vi snakker om vejret f.eks. skinner solen eller regner det. Vi udforsker ting f.eks. røre ved forskellige ting maling, kartoffelmel eller ude mærker, om græsset eller sandet er vådt/tørt. I haven eller på ture kigger vi på blomster, insekter osv. Vi snakker om deres farver, former og mønstre.

 

Dokumenter

Se hvor Jette Tewes bor på et kort.pdf

Shape Created with Sketch.