Hanne Sørensen

Torsdag: 6.30-16.15
Fredag: 6.30-15.15/15.30

Jeg har ingen husdyr.

Jeg går meget op i at Jeres barn skal føle sig tryg her i min dagpleje, både overfor mig og de omgivelser de nu er i, så de tør at afprøve sig selv i forskellige situationer.

Jeg gør også meget ud af, at dit barn bliver selvhjulpen f.eks. øver sig i at tage tøj af og på eller spiser selv.

Børnene får mulighed for at lære at være en god ven og indgå i et samspil med andre børn.

Sammen hjælper vi hinanden med at dække bord. Vi snakker farver på tallerkener og kopper.

Til måltiderne serverer jeg forskelligt og alsidigt mad.  Indimellem er det varmt mad. Der er altid grønt og frugt.

Måltiderne foregår i rolige rammer og i god stemning. Hvis vejret tillader det spiser vi og hygger udenfor.

Jeg støtter barnet i at i at øve sig på samspillet med andre både børn og voksne. Jeg guider i at lære at dele f.eks. legetøj med andre. være søde ved hinanden og vente på tur.

Jeg hjælper børnene med, at sætte ord på deres følelser, f.eks. når vi er glade sure, glade eller ked af det mm.

Det er også vigtig for mig at styrke børnenes motoriske udvikling. Der er rig mulighed for at udfordre vores kroppe både udenfor og indenfor, idet jeg har god plads begge steder. Jeg har et motionsrum hvor vi triller, hopper, laver gymnastik, rutcher og danser.

Udenfor har jeg en stor skøn legeplads hvor man kan køre med motorcykler, gå på line samt hoppe op og ned. Der god plads til leg i min store sandkasse. Vi er meget udenfor, og får brugt vores sanser. Vi går også små ture i skoven eller i Zoo og ser på dyr.

Sammen med børnene sætter jeg ord på det vi oplever og gør sammen. F.eks. ved måltiderne snakker vi om hvilke farver vi har på bordet, hvor kommer maden mv.

Vi snakker om vores påklædning, krop, arme, ben, næse og mund.

Vi kigger også meget i bøger og snakker om billederne. Vi synger og bruger vores sangkuffert.

Når vi går ture snakker vi om hvad vi ser og finder i naturen. Vi lytter også til dyrelydene.

Jeg er meget udenfor med børnene. Vi leger i min have, hvor der mulighed for at udforske feks. små dyr i forstørrelses glas. Vi tæller når vi hopper, leger sanglege og Ritzer, øver vores balance mm. Vi snakker om farverne og mønstrene på vores tøj, mad osv. Vi leger med rim og remser. Vi taler om vejret og årstiderne.

Se hvor Hanne Sørensen bor på et kort.pdf