Charlotte Jensen

TORSDAG:6.30-16.15

FREDAG:6.30-15.15/15.30

JEG HAR INGEN HUSDYR

Jeg tager udgangspunkt i det enkelte barns udvikling samt støtter og fremmer barnets selvværd ved at se det som det er og anerkender barnet for dette. Alle følelser er tilladte og jeg hjælper barnet med, at sætte ord på og understøtter det.

Jeg lægger stor vægt på, at barnet bliver selvhjulpen.

I min hverdag med børnene vægter jeg at understøtte deres sociale udvikling f.eks. ved at vi øver at vente på tur og respekterer hinanden.  Jeg opmuntrer barnet til, at deltage i legene, så de føler sig som en del af fællesskabet.

Vi sætter ord på ting vi ser, gør og oplever. Vi synger sange og læser bøger, hvor vi taler om billederne - bøgerne er altid frit tilgængelige.

Jeg hjælper barnet med at sætte ord på dets følelser, når det er ked af det eller ved glæde.

Vi styrker mundmotorikken, når vi laver sjove ansigt m.m.

Jeg videreformidler om dagens aktiviteter til jer forældre, så i hjemme kan forsætte den gode samtale med jeres barn, om dagens oplevelser.

Vi er ude og mærker vejret og årstidernes skiften. Vi samler ting i naturen op tager det med hjem og benytter disse ting til vores kreative projekter. Taler om naturen og dyrene. Vi leger i naturen og benytter dens elementer, sne, blade, vand og sand.

Vi kigger på former, tal, farver og øver os i at tælle. Vi lægger puslespil med former tal og farver.

Under måltiderne taler vi om hvad vi spiser, og hvad de forskellige ting hedder.